مذهبی, علمی و فرهنگی
مذهبی, علمی و فرهنگی

در حالی که فقط 2 روز به معرفی آیفون 5 باقی مانده، یکی از کاربران انجمن سایت MacRumors ایده جالبی درباره بنر بزرگی که اپل در نمای ساختمان مرکز هنری یربا بوئنا در سان‌فرانسیسکو نصب کرده دارد و به نظر می‌رسد که آن را رمزگشایی کرده باشد. معمولاً بنرهای اپل به صورت رمزگونه نکاتی درباره محصولات جدید این کمپانی را در خود دارند. این‌بار که نوبت به معرفی آیفون نسل ششم رسیده، فکر می‌کنید تصویر بالا اشاره به چه چیزی دارد؟


تا این لحظه بهترین ایده متعلق به یکی از آن علاقمندان به اپل است که چشمان عقاب دارد؛ او در انجمن MacRumors نوشته که بر خلاف تصور دیگران این بنر یک رنگین کمان نیست، بلکه چیدمان تعدادی از آیکون‌های iOS در کنار هم است که در ضمن به صورت عمودی کشیده شده‌اند.

stretched-icons-2.jpg

سه قسمت مشخص شده در عکس بالا، با سه آیکون زیر همخوانی دارند، البته گویا آیکون Game Center سر و ته قرار گرفته تا شاید کمی گمراه کننده باشد.

ios-icons-iph-5.jpg

دو مورد هم فعلاً ناشناخته‌اند و احتمالاً اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده جدیدی خواهند بود. البته موارد تکراری هم در بنر هست.

apps-iphone-5.jpg

پرسشی که به ذهن می‌آید این است که چرا آیکون‌ها باید به صورت عمودی کشیده شده باشند؟ با توجه به شایعاتی که مدت‌ها است پخش شده، جواب این سوال ساده به نظر می‌رسد: «چون قرار است صفحه نمایش آیفون 5 (و احتمالاً آیپاد تاچ) کشیده‌تر از نسل‌های قبلی باشد!؟»

همان‌طور که در عکس زیر می‌بینید، اپل در بنر مربوط به مراسم معرفی آیپد جدید (نسل 3) نیز اشاره‌ای به رتینا بودن نمایشگر آن کرده بود. به قسمت مشخص شده در دایره و طراحی پیرامون آن دقت کنید، شبیه شبکیه چشم نیست؟

yerba-buena-ipad-3.jpg

منبع:  macrumors , نارنجی

 

ارسال در تاريخ دو شنبه 20 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری